Kings Gambit


Szczegóły wydarzenia


1.Wprowadzenie
Król Orlando I, panujący w Królestwie Południowego Sahrani od przeszło dwudziestu lat zmarł wedle oficjalnych informacji na zawał serca w nocy 26 sierpnia. Zgodnie z zasadą primogenitury władzę przejąć po nim ma najstarszy syn, Rodrigo, który od lat przybywał wraz z matką w USA. Pobierając wedle oficjalnych wiadomości nauki na czołowych uniwersytetach w kraju. Najprawdopodobniej jednak fakt wyjazdu księcia powiązany był z konfliktem pomiędzy matką, a ojcem. Co dużo jednak ważniejsze zgodnie z testamentem króla Orlando I, zasada primogenitury miała w tym przypadku zostać zmieniona, a prawowitą następczynią tronu jest księżniczka Izabella.

Pomimo tego, po powrocie do kraju Rodriga dochodzi do jego ceremonii koronacyjnej, wbrew woli starego władcy nowym królem zostaje nie Izabella, a właśnie on, wyrodny syn. Zlekceważenie testamentu zmarłego króla spotyka się z dezaprobatą całego społeczeństwa, po zaledwie kilku godzinach, praktycznie połowa sił zbrojnych buntuje się. Buntownicy dowodzeni przez Płk. Davide Corteza rozpoczynają marsz ku stolicy. Co ciekawe jednak sam Cortez również nie respektuje ustalenie testamentu Orlando, głosząc chęć zakończenie rządów monarchii oraz oddanie faktycznej władzy narodowi, czego pierwszym dowodem miałaby być organizacje referendum znoszącego panujący ustrój.

Buntownicy oskarżający dodatkowo młodego króla o związek ze śmiercią ojca, podejmując temat jego związków z USA oraz domniemanych kontaktów z zagranicznymi korporacjami które od lat próbowały przejąc Sahrańskie zasoby ropy. Walki toczą się przez kilka dni wydawać by się mogło, że los młodego króla jest przesądzony kiedy to wraz z rozbiciem większości jednostek broniących stolicy, siły buntowników atakują sam ufortyfikowany pałac. Wówczas jednak pojawia się płomyk nadziei.

USA faktycznie nie zapomniało o swoim wychowanku, a zarazem sojuszniku. W region Sahrani wysłana została 27 MEU, operująca z LHD „Lincoln”, Amerykanie przejęli niewielką wysepkę Rahmadi będącą główna bazą lotniczą buntowników, a zaraz potem przeprowadzili desant pięć kilometrów od stolicy. Tak nieoczekiwana oraz błyskawiczna pomoc USA zaskoczyła rebeliantów oraz dała nadzieję na zwycięstwo rojalistom, ataki na pałac uległy zintensyfikowaniu, a pomiędzy desantującymi się siłami USA, a stolicą Sahrani szybko z dyslokowano część walczących w mieście jednostek. W obliczu zaangażowania się USA dla buntowników jedyną nadzieję na zwycięstwo stało się pojmanie króla.

Pałac jest jednak broniony przez elitarny oddział gwardii królewskiej która z pewnością łatwo się nie podda. Rozpoczyna się wyścig, czy gwardziści wytrzymają ataki? Czy Amerykanie zdążą uratować młodego króla? A wreszcie gdzie jest księżniczka, której prawnie należy się tron?
Na domiar złego, w czasie gdy Południowe Sahrani pogrąża się w ogniu wojny domowej, komunistyczna Północ rozpoczęła ponoć „zaplanowane” manewry tuż przy granicy, wyrażając zaniepokojenie eskalacją na Południu. Pojawiają się również informację o płynących w kierunku wyspy jednostkach Rosyjskiej floty Zielonmorskiej Może graczy w określajątej grze jest więcej niż się początkowo się wydawało?

2.Sytuacja
Siły USMC wylądowały na plażach Sahrani kilka godzin temu, rozładunek sprzętu został zakończony. Wasze natarcie powinno rozpocząć się lada moment. Przeciwnik nie spodziewał się tak zdecydowanego działania z naszej strony. W okolicach Samato cały czas trwają walki o dostęp do stolicy, droga w okolicy Chantico wydaję się dużo lepszą opcją. Została ona co prawda ufortyfikowana, jednak przełamanie obronny rebeliantów w tym miejscu będzie wiązać się z otwarciem nam bezpośredniej drogi do miasta.

3. Strony konfliktu
BLUFOR – Lojalne wobec króla siły RACS, regularna armia wyposażona w dużej mierze w sprzęt produkcji zachodniej z okresu lat osiemdziesiątych.
OPFOR – Zbuntowane siły RACS, regularna armia wyposażona w dużej mierze w sprzęt produkcji zachodniej z okresu lat osiemdziesiątych, w zasadzie niczym
INDFOR – Siły Północno Sahrańskie, regularna armia wyposażona w przestarzały sprzęt produkcji sowieckiej, w ostatnich latach aktywnie modernizowana dzięki współpracy z Rosją.

4. Zadania
Zadania USMC
– Głównym zadaniem stojącym przed Wami jest dotarcie do pałacu na czas oraz uratowanie króla Rodriga. Aby tego dokonać musicie przebić się przez linię obronny stworzoną przez buntowników w okolicy pozycji baterii obronny przeciwlotniczej oraz zniszczyć ją samą, to umożliwi wam w miarę swobodne dysponowanie lotnictwem w regionie operacji.
– Wiemy również, że sam przywódca rebelii, niejaki Cortez znajduje się w pobliżu miasta. Jego prawdopodobna lokalizacja to lotniska na północy, z racji na zangażowanie większej ilości sił do ataków na sam pałac nie powinno być ono bronione przez znaczące siły. Zabijając Corteza utniecie głowę całego buntu oraz znacząco polepszycie sytuację nowego króla.

Zadania Gwardii Królewskiej
– Waszym głównym zadaniem jest nie dopuścić do śmierci króla

5.Uwagi
– Nad Sahrani wstrzymany został jakikolwiek ruch lotniczy, a obie strony z racji na wyczerpanie środków nie używają lotnictwa. Jeżeli pojawi się ono na regionem działań prawdopodobnie będzie działać z ramienia sil SLA, lub FR, w zadnym wypadku ich nie angażujcie. Istnieje ryzyko, że dojdzie do różnego rodzaju prowokacji z ich strony, nie możecie się im poddać.
– Cywile zaszyli się w domach, nie powinniście ich spotkać.

Uwagi techniczne
– Podczas rozgrywkę obowiązuje całkowity zakaz używania jakichkolwiek modów pokorju MCC Sandbox, VTS etc. Użycie będzie wiązało się z pernamentym banem na rozgrywki organizowane przez grupę NoName.
– Misja będzie nadzorowana przez dwóch mistrzów gry – Zeusów, używanie funkcji Zeusa za pomocą konsoli, lub innych narzędzi tego typu wiązać się będzie z pernamentym banem na rozgrywki organizowane przez grupę NoName.

 

Pełny briefing dostępny na stronie NN: http://armann.eu.org/forum/viewtopic.php?f=21&t=34

 

Modyfikacje:

novee

Amator programowania i szeroko pojętej informatyki. Główny technik w grupie Veterani i EGRH. Miłośnik transportu drogowego, radzieckiej technologii i pizzy.